Thanks for visit here :)

Thursday, July 11, 2013

RASA KEDUA

Disember :
Aku pernah berdoa pada Tuhan ,
Di hari-hari yang berlalu ,
Pinta aku , hilangkan rasa yang menggit hati , mencengkam jiwa .
Gantikan dengan indah seri peneman jiwa .

Januari :
Datang dengan satu keindahan .
Sunyi dulu , kini berlagu merdu .
Sakit dulu , Sembuh senada rindu .
Rasa itu , bangkit dalam tubuh dan jiwa luluh .

Dia ,
ada sesuatu yang menarik tentang dia ,
Dia ,
aku belajar menerima ,
jadi kental , keras hati , tegar jiwa .
buat aku senyum indah tiap pagi , dengan sapaan ucapan dari dia .
Ketawa aku tiap malam , gayanya persis bahagia dengan dia .
Tangis aku , senyum gundah aku , semua ada pada dia .
Aku tunjuk, ego, keras kepala , degil .
Aku suka dengar bebelan kasar dia , pada aku yang tak pernah jemu .

Apa ini rasa yang paling ikhlas ? Apa ini rasa yang datang tanpa aku undang ?

Entah , Aku tak punya jawapan untuk setiap soalan kalian .
Hati aku masih bermain teka teki
mengunci hati , bermain dengan minda .

Yang pasti , aku kini bahagia , ada dia
Moga Tuhan silangkan Jodoh pertemuan antara kami
amin .


Even after 9 months, I still read this. Am I still stupid? I don't have any answer for this. 

thank you for reading. xoxo

mine memory ♥